Verkkoterveys on TV-mainos, jonka tein vuosia sitten työharjoittelussa suomalaisessa IT-yrityksessä. Mainostettavana kohteena oli työnantajafirmani, ja kohderyhmänä olivat suomalaiset yritykset.
Työprosessi
Ideoin monia vaihtoehtoja ja päätin lopulta toteuttaa terveysaiheisen animaation.
Verkkoterveyden ideana on esittää yrityksiä vaivaavat tekniikka- ja viestintäongelmat henkilökohtaisina ruumiinvaivoina. Päähenkilömme potee informaatioähkyä ja sotkeutuu suureen verkkoon. Tiettävästi mainokseni ei koskaan edennyt televisioon asti, mutta sellaista on elämä.
Mitä tästä opin?
Katseltuani videota vuosien jälkeen tekisin käsikirjoitukseen oitis erään muutoksen. Tarinan tärkein asia ei ole nippu ongelmia vaan ratkaisu. Mainoksen pitää kertoa miten mainostettava firma ratkaisee päähenkilöä vaivaavat ongelmat.